Facings

Wilt u af van dat spleetje tussen uw tanden? Dat kan! Met behulp van een facing verandert de tandarts het uiterlijk van uw gebit simpel, maar effectief. Een facing is een laagje tandkleurig vulmateriaal van composiet of een schildje van porselein. Ook afgebroken hoekjes van tanden zijn met behulp van een facing niet meer te zien.

Composiet facing

Er is slechts één behandeling nodig voor een facing van composietmateriaal. Die facing heeft wat extra ruimte nodig. Daarom wordt er, voordat het composietmateriaal wordt aangebracht, een flinterdun laagje van uw tandoppervlak afgeslepen. Dat is pijnloos. Dan wordt de tand van een hechtlaag voorzien. Daarop wordt de dan nog zachte composiet aangebracht en in de juiste vorm gebracht. Voor het uitharden wordt een speciale lamp gebruikt en als puntje op de i wordt de facing gepolijst.

Praktijk sfeerbeeld

Porseleinen facing

Er zijn twee behandelingen nodig voor plaatsing van een porseleinen facing. Bij de eerste behandeling verwijderen we een dun laagje glazuur van uw tand. Daarna maken we foto’s en een gebitsafdruk. Op basis hiervan maakt een tandheelkundig laboratorium een facing. Deze vormt qua kleur en maat een geheel met de rest van uw gebit. Tijdens de tweede behandeling wordt de tand voorzien van een hechtlaag en dan wordt de facing op de tand geplaatst. Een porseleinen facing gaat bij goed onderhoud lang mee en is bijna niet van een echte tand te onderscheiden.

Het zal misschien een beetje wennen zijn in het begin, maar al snel voelt uw facing in uw mond aan als een eigen tand. Soms echter vervormen klanken een beetje. Met name wanneer de tandarts de vorm van uw tanden erg heeft veranderd. Dit onwennige gevoel verdwijnt na een paar dagen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Dalfsen - Welsummerweg? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:15 - 12:15 | 12:45 - 16:45
dinsdag08:15 - 12:15 | 12:45 - 16:45
woensdag08:15 - 12:15 | 12:45 - 16:45
donderdag08:15 - 12:15 | 12:45 - 16:45
vrijdag08:00 - 12:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Welsummerweg 19-A
Dalfsen 7722RP
Route

Patiëntervaringen

1393 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Super!

Voor mij als volwassene is de tandarts niets nieuws, maar voor mn kinderen misschien nog ietwat spannend. Nu gaan ze naar de tandarts alsof het een uitje is, zo leuk is diogo met kinderen en stelt hij ze met veel humor volkomen op hun gemak! Kortom aanrader!

Goed

Goed uit geleg wat ze ging doen

Vriendelijk en kundig geholpen

Vriendelijk en kundig geholpen

Prettig geholpen.

Goed en vlot geholpen.

vriendelijk personeel

er is altijd vriendelijk personeel. je wordt altijd goed geholpen.

Prima

Fijne praktijk met fijne mensen.

Prima

Kundig

Ik vind tandarts Diogo heel sociaal en vriendelijk.

.

Ik ben tevreden

Ik ben tevreden

Deskundige hulp

Uitstekend advies over de behandeling van een voortand

Goed geregeld

Controle van tandarts tijdens behandeling mondhygiëniste erg praktisch.

Uitstekend

Prima tandartsenpraktijk Nemen rustig de tijd voor je , en leggen alles uit voordat ze wat doen.

Goed

Goede behandeling.bij mondhygiëne Tandarts zelf zelf ook even naar mijn gebit gekeken

Nieuwe tandarts

Met de vorige ook tevreden, maar nu weer. Goede controle doordat ze ff vertelt wat ze doet. Bij vragen, duidelijke antwoorden. Kennis en kunde.

Altijd op mijn gemak, altijd aardig!

Altijd rustig, aardig, belangstellend!

Prima

Prima

Eindelijk na jaren weer een fijne, meedenkende tandarts

Ik word gezien en gehoord door deze tandarts en hij denkt erg met me mee na een boel problemen met mijn gebit dit jaar. Heel blij met Diogo als tandarts!!!

Prettig en vriendelijk geholpen door iedereen.

De tandarts was vriendelijk en efficiënt, ik zal haar zeker aanbevelen.

Geweldig gedaan

De wortelkanaalbehandeling waar ik vantevoren tegenop zag , heb ik totaal niets van gevoeld.

ga nooit met tegenzin heen, hulp uitstekend

zie boven genoemde eerdere reactie.

Prima

Leuke en zeer kundige tandarts

Prima

Prima zoals altijd

Goed

Vriendelijk, snel werken,

Vriendelijke mensen

Oké