Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

1393 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Super!

Voor mij als volwassene is de tandarts niets nieuws, maar voor mn kinderen misschien nog ietwat spannend. Nu gaan ze naar de tandarts alsof het een uitje is, zo leuk is diogo met kinderen en stelt hij ze met veel humor volkomen op hun gemak! Kortom aanrader!

Goed

Goed uit geleg wat ze ging doen

Vriendelijk en kundig geholpen

Vriendelijk en kundig geholpen

Prettig geholpen.

Goed en vlot geholpen.

vriendelijk personeel

er is altijd vriendelijk personeel. je wordt altijd goed geholpen.

Prima

Fijne praktijk met fijne mensen.

Prima

Kundig

Ik vind tandarts Diogo heel sociaal en vriendelijk.

.

Ik ben tevreden

Ik ben tevreden

Deskundige hulp

Uitstekend advies over de behandeling van een voortand

Goed geregeld

Controle van tandarts tijdens behandeling mondhygiëniste erg praktisch.

Uitstekend

Prima tandartsenpraktijk Nemen rustig de tijd voor je , en leggen alles uit voordat ze wat doen.

Goed

Goede behandeling.bij mondhygiëne Tandarts zelf zelf ook even naar mijn gebit gekeken

Nieuwe tandarts

Met de vorige ook tevreden, maar nu weer. Goede controle doordat ze ff vertelt wat ze doet. Bij vragen, duidelijke antwoorden. Kennis en kunde.

Altijd op mijn gemak, altijd aardig!

Altijd rustig, aardig, belangstellend!

Prima

Prima

Eindelijk na jaren weer een fijne, meedenkende tandarts

Ik word gezien en gehoord door deze tandarts en hij denkt erg met me mee na een boel problemen met mijn gebit dit jaar. Heel blij met Diogo als tandarts!!!

Prettig en vriendelijk geholpen door iedereen.

De tandarts was vriendelijk en efficiënt, ik zal haar zeker aanbevelen.

Geweldig gedaan

De wortelkanaalbehandeling waar ik vantevoren tegenop zag , heb ik totaal niets van gevoeld.

ga nooit met tegenzin heen, hulp uitstekend

zie boven genoemde eerdere reactie.

Prima

Leuke en zeer kundige tandarts

Prima

Prima zoals altijd

Goed

Vriendelijk, snel werken,

Vriendelijke mensen

Oké