Vervanging kunstgebit

Vervanging kunstgebit

Wanneer u een kunstgebit heeft, is het aan te raden om minimaal één keer per jaar op controle te gaan. Zo kan uw behandelaar tijdig vaststellen of uw kunstgebit aangepast of vervangen moet worden. Een volledig kunstgebit (boven- en/of onderprothese) krijgt u vergoed vanuit uw basisverzekering. Over het algemeen wordt een nieuwe prothese na vijf tot zeven jaar door de zorgverzekeraars vergoed*.

Hieronder zijn een aantal problemen nader toegelicht en worden er voorbeelden gegeven van passende oplossingen. Herkent u zich in geen enkel probleem, maar heeft u toch last? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Heeft u pijn aan uw kaak en/of zit uw kunstgebit te los?

Doordat uw kunstgebit op uw kaak drukt, zal uw kaak in de loop van de tijd gaan slinken. Omdat uw kunstgebit niet mee slinkt, zal er ruimte ontstaan tussen uw kunstgebit en uw kaak waardoor uw kunstgebit losser gaat zitten. Dit kan vervelend zijn met praten en eten, maar het kan ook pijn veroorzaken doordat het kunstgebit op sommige plekken zwaarder drukt dan op andere. Wanneer u dit herkent, is het belangrijk dat u niet zelf aan uw kunstgebit gaat schuren of vijlen, maar naar uw behandelaar gaat. Hij of zij kan dit meestal gemakkelijk aanpassen waardoor uw kunstgebit weer stevig in uw mond komt te zitten. Deze zorg wordt door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed en valt onder de basisverzekering*.

Ziet uw kunstgebit er niet meer mooi uit?

Door gebruik is een kunstgebit aan slijtage onderhevig. De kleuren van de tanden en van het tandvlees kunnen veranderen. Ook de pasvorm kan na verloop van tijd minder worden.

Praktijk sfeerbeeld

‘Knappende’ kaak tijdens het eten?

Deze problemen ontstaan door een verkeerde beethoogte. U bijt te diep dicht, waardoor de onderkaak te dicht bij uw neus komt te liggen. Hierdoor bevindt het kaakgewricht zich niet meer in de juiste positie en kan er schade ontstaan. Wanneer u in de spiegel kijkt, kunt u goed zien wanneer de beet te laag is. Een nieuw gebit biedt hiervoor de oplossing.

Afgevlakte kiezen, losse voortanden of scheurtje in de bovenprothese

Wanneer u afgevlakte kiezen heeft, kan dit leiden tot een te lage beethoogte. Hierdoor kunnen voortanden los komen te staan of er kan een scheurtje in de bovenprothese ontstaan. Dit probleem is vaak op te lossen door de kiezen te vervangen. Hierdoor wordt de beethoogte weer juist. Deze reparatie valt binnen de basisverzekering*. 

*De hoogte van uw vergoeding hangt af van uw zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar wanneer uw prothese of reparatie aan uw prothese wordt vergoed.

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

1393 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Super!

Voor mij als volwassene is de tandarts niets nieuws, maar voor mn kinderen misschien nog ietwat spannend. Nu gaan ze naar de tandarts alsof het een uitje is, zo leuk is diogo met kinderen en stelt hij ze met veel humor volkomen op hun gemak! Kortom aanrader!

Goed

Goed uit geleg wat ze ging doen

Vriendelijk en kundig geholpen

Vriendelijk en kundig geholpen

Prettig geholpen.

Goed en vlot geholpen.

vriendelijk personeel

er is altijd vriendelijk personeel. je wordt altijd goed geholpen.

Prima

Fijne praktijk met fijne mensen.

Prima

Kundig

Ik vind tandarts Diogo heel sociaal en vriendelijk.

.

Ik ben tevreden

Ik ben tevreden

Deskundige hulp

Uitstekend advies over de behandeling van een voortand

Goed geregeld

Controle van tandarts tijdens behandeling mondhygiëniste erg praktisch.

Uitstekend

Prima tandartsenpraktijk Nemen rustig de tijd voor je , en leggen alles uit voordat ze wat doen.

Goed

Goede behandeling.bij mondhygiëne Tandarts zelf zelf ook even naar mijn gebit gekeken

Nieuwe tandarts

Met de vorige ook tevreden, maar nu weer. Goede controle doordat ze ff vertelt wat ze doet. Bij vragen, duidelijke antwoorden. Kennis en kunde.

Altijd op mijn gemak, altijd aardig!

Altijd rustig, aardig, belangstellend!

Prima

Prima

Eindelijk na jaren weer een fijne, meedenkende tandarts

Ik word gezien en gehoord door deze tandarts en hij denkt erg met me mee na een boel problemen met mijn gebit dit jaar. Heel blij met Diogo als tandarts!!!

Prettig en vriendelijk geholpen door iedereen.

De tandarts was vriendelijk en efficiënt, ik zal haar zeker aanbevelen.

Geweldig gedaan

De wortelkanaalbehandeling waar ik vantevoren tegenop zag , heb ik totaal niets van gevoeld.

ga nooit met tegenzin heen, hulp uitstekend

zie boven genoemde eerdere reactie.

Prima

Leuke en zeer kundige tandarts

Prima

Prima zoals altijd

Goed

Vriendelijk, snel werken,

Vriendelijke mensen

Oké